Tijd voor jezelf

Yoga voor volwassenen

We bieden bij de Bloementuin verschillende soorten yoga voor volwassenen aan.

Hatha Yoga Sonia Sumar Method®

We beoefenen de traditionele, klassieke yogaoefeningen, inclusief zingen van mantra’s, ademhalingsoefeningen (pranayama), oogoefeningen, yogahoudingen (asana’s) en eindontspanning (yoga nidra). De asana’s zorgen ervoor dat we de wervelkolom in alle mogelijke manieren bewegen, dat spieren worden versterkt en balans wordt vergroot. Pranayama werkt samen met de yogahoudingen. Controle van de ademhaling wordt geleidelijk verkregen door de ademhaling te verbinden met lichaamsbewegingen. De diepe ontspanning zorgt ervoor dat het lichaam en geest alle voordelen van de yogasessie kan integreren en ervaren. De lessen worden gegeven in kleine groepjes van maximaal 10 personen zodat er genoeg ruimte is voor individuele aandacht.  De lessen zijn geschikt voor beginners en de meer gevorderden.

Ook stimuleren we de ouders van kinderen met een specifieke zorgvraag om deel te nemen aan de reguliere Hatha yogalessen.

Vinyasa flow/mindful (Raja) yoga

Tijdens deze les volgen de houdingen elkaar op in een vloeiende reeks. Daarnaast is er aandacht voor verstilling en verdieping in de houdingen. Een mooie balans om fysieke kracht en flexibiliteit op te bouwen, stress te verminderen en rust en ruimte te creëren in het hoofd. Geschikt voor alle niveaus.

Yoga Nidra

Ook wel ‘Yoga van de slaap’ genoemd. In tegenstelling tot bij andere vormen van yoga, doe je bij yoga Nidra geen zittende en/of staande houdingen. Je ligt zo comfortabel mogelijk op je mat in savassana, de eindhouding van een yogales, lekker toegedekt met een deken over je heen. Tijdens een yoga Nidra sessie begeleid de stem van de yogadocente je door de verschillende fases van de oefening heen. Het is niet de bedoeling dat je deze stappen zelf in je hoofd oproept, je laat je begeleiden. Daardoor kun je je namelijk volledig ontspannen.  Zo bereik je in een uur het effect van 4 uur slaap!  Yoga Nidra heeft veel voordelen zoals; beter slapen, betere concentratie, kalmeert je zenuwstelsel en je wordt rustiger in je hoofd.

Nieuwsgierig? Kijk dan op het lesrooster naar de lestijden en volg een gratis proefles.

“Iedere bloem is uniek, geen tweede identiek”