Tijd voor jezelf

Yoga voor (jong) volwassenen

We bieden bij de Bloementuin verschillende soorten yoga voor (jong) volwassenen aan.

StoelYoga

Yoga op een stoel voor mensen die om wat voor reden dan ook geen of moeziaam staande oefeningen kunnen meedoen. De lessen bestaan uit ademhalings oefeningen, yogahoudingen/meditatie, allemaal uitgevoerd op een stoel. Eindigend op de mat met een lange ontspanning. Kleine groepen en veel persoonlijke aandacht.

Adem & Yoga

De lessen bestaan uit ademhaling, yogahoudingen en Qigong gecombineert. De ademhaling staat centraal bij alle lessen. Door deze combinatie kalmeert het zenuwstelsel en voel je na een aantal minuten helder in je lijf, hoofd en hart. Het helpt heel goed als je slaapproblemen hebt, angsten en/of depressieklachten.

De lessen worden gegeven in kleine groepjes van maximaal 9 personen zodat er genoeg ruimte is voor individuele aandacht.  De lessen zijn geschikt voor beginners en de meer gevorderden. Voor alle leeftijden.

HeartFulyoga

Uit het hoofd in het lichaam naar je hart.In het dagelijkse leven zitten we veel in  het hoofd en “moeten” we veel (ook leuke dingen). Tijdens de yogales ga je ervaren hoe het is om jezelf te ONT-moeten. Zodat je meer bewust bent van je lichaam, je adem, je gevoelens. Zo ga je merken dat je bewustere keuzes gaat maken en steeds meer het leven gaat leven wat echt past bij jou.Bewgen vanuit zachtheid, zodat je mind, body en soul meer kan ontspannen & genieten. Elke les bestaat uit:

zachte bewegingen

ademhalings technieken

meditatie/visualisatie

massage/aanraking

diepe ontspanning

Zeer geschikt voor burn-out/depressie klachten, hoge bloedruk en hartproblemen.

Kom in verbinding met jezelf en je mooie lichaam.

Geschikt voor alle niveaus.

Yoga Nidra

Ook wel ‘Yoga van de slaap’ genoemd. In tegenstelling tot bij andere vormen van yoga, doe je bij yoga Nidra geen zittende en/of staande houdingen. Je ligt zo comfortabel mogelijk op je mat in savassana, de eindhouding van een yogales, lekker toegedekt met een deken over je heen. Tijdens een yoga Nidra sessie begeleid de stem van de yogadocente je door de verschillende fases van de oefening heen. Het is niet de bedoeling dat je deze stappen zelf in je hoofd oproept, je laat je begeleiden. Daardoor kun je je namelijk volledig ontspannen.  Zo bereik je in een uur het effect van 4 uur slaap!  Yoga Nidra heeft veel voordelen zoals; beter slapen, betere concentratie, kalmeert je zenuwstelsel en je wordt rustiger in je hoofd.

Nieuwsgierig? Kijk dan op het lesrooster naar de lestijden en volg een proefles.

“In de stilte bloeit de bloem in jezelf naar het licht"

– MARIEKE VAN MEIJEREN – DE BEWUSTZIJN SCHOOL –

“In de stilte bloeit de bloem in jezelf naar het licht"

– MARIEKE VAN MEIJEREN – DE BEWUSTZIJN SCHOOL –